måndag 12 november 2012

Monday

Det blev inte så mycket sömn för varken lillen eller mig inatt. Han är dunderförkyld och kunde knappt andas genom sin täppta näsa. Hostan ville inte släppa och han vände och vred sig och gnydde. Bar in honom till mig så somnade han till slut. Gott att kunna ge dem den tryggheten att mamma är precis bredvid och tar hand om en. Precis som min mamma gjorde när jag var liten : )
Har suttit och tittat på Nalle Puh filmer under den tidiga morgonen och sedan gick vi ut en stund på gården, men ingen större hit för honom. Inte lätt att vara liten. Han somnade direkt när vi kom in och sover fortfarande.
Tänkte snart börja med maten så den är klar när Rickard kommer hem ifrån jobbet. Jag som alltid avskytt att laga mat börjar tycka det är riktigt roligt. Det har blivit någonting jag VILL göra, eftersom det uppskattas och äts upp. Så var det inte innan. Och att laga mat till sig själv var något jag verkligen inte tyckte om, komiskt eftersom jag gick Hotell - och Restaurang programmet på gymnasiet hehe

Näh, även fast jag är lite trött och seg så är det en härlig måndag idag! Jag känner mig glad och nästan lite kär. Kan inte förklara och vet inte varför, men det är en bra känsla iallafall : )


 


Inga kommentarer: