fredag 2 november 2012

I belive that love conquers all ♡

När jag skriver dessa rader så slår regnet emot fönsterrutorna på ett sorgset romantiskt vis tillsammans med utbrott av ilska och frustration.
Jag har inte lyckats sluta röka - har inte ens försökt om jag ska vara ärlig. Det är inte läge nu, jag vill inte nu. Boken '50 nyanser av honom' har jag inte ens öppnat. Finner ingen ro att läsa.
Jag har sagt upp mitt kort på Sportlife och jag måste ge tjejen som stod bakom disken ett jätte stort TACK. Du förstod fastän jag inte sa något. Tack, tack fina du!
Några nätter har jag jobbat, inte många men jag ska inte klaga. Jag är tacksam för att mina kollegor är så snälla och hjälpsamma. Och jag är glad att jag kunde ställa upp för en kollega när den behövde det som mest!
Lillen har varit sjuk. Feber och hela baletten. Men idag har han varit piggare och vi har varit ute under regnuppehållet (gäller att passa på), lekt och tagit en promenad för att hälsa på min syster som precis flyttat ett stenkast ifrån mig : )

Jag försöker blicka framåt, försöker (med hjälp) ordna upp allt så gott det går. Jag rannsakar mig själv och har precis bara börjat med att bli av med ett beteende jag har. Trots allt så är jag så glad att jag förstår hur detta påverkat min omgivning, hur det påverkat mina nära och kära, även hur det påverkat mig. Det kanske är försent, men bättre sent än aldrig. Jag vill inte ha det beteendet. Ingen är lycklig av det, och jag vill göra allt jag kan för att göra andra och mig själv lyckliga igen.
Jag är hoppfull och jag älskar mer än jag någonsin har gjort. Det känns magiskt samtidigt förödande.
Jag kommer att vinna. Jag kommer att bli den glada positiva tjejen inifrån och ut. Det kommer att vara en utmaning att bryta en "vana" men det går. Och allt jag behöver är en chans att bevisa det.
För jag har kunskapen, - Och jag har VILJAN! Det kan bara bli bättre, och det är precis det det ska bli!
Jag tror på mig och jag tror på oss. Jag tror på dig  

 

1 kommentar:

Fanny sa...

Detta klarar du!!!:)