tisdag 21 januari 2014

Kosttillskott

Roligt att få respons och frågor per mail! 
Fick bland annat frågan om vilka kosttillskott jag tar så här har ni dem. Det blir lite av en piller frukost varje dag, men än så länge så går det bra. Jag har aldrig vart mycket för tabletter av något slag så det är en utmaning för mig men kroppen behöver det.
Läs på förpackningen hur många tabletter du bör ta då det varierar.

  • Kalcium- och Magnesium: Kalcium och magnesium bidrar båda till upprätthållandet av normal benstomme och normala tänder. Magnesium bidrar till att minska trötthet och utmattning. Kalcium bidrar till att upprätthålla matsmältningsenzymernas normala funktion.
  • Omega 3: Innehåller fettsyrorna EPA och DHA som bidrar till hjärtats och hjärnans normala funtion.
  • Multivitamin: En samling av vitaminer och mineraler, A, B, C, D, E,  Niacin, Pantotensyra, Florsyra, Biotin, Järn, Zink, Koppar, Jod, Krom, Mangan, Selen m.fl.
  • D-Vitamin: Benstomme, immunsystem, muskelfunktion.

Kosttillskott böj ej användas som ett alternativ till en varierad kost.

Har ni frågor, tankar eller vill ta kontakt med mig så maila på:
marrerotherese@gmail.com

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nä snälla Therese. Inte piller. Laga riktig mat istället och ät riktig mat.

Therese Marrero sa...

Jag tror inte du förstått alls vad jag har skrivit/förmedlat.
Kosttillskott är inte en ersättning utav mat, utan just ett TILLSKOTT.
Jag äter alltså en varierad kost, hemma lagad mat varje dag.

Mvh
Therese