söndag 19 januari 2014

Inga Ursäkter

Det gäller att hitta inspiration och motivation. Hur du gör det kan jag inte hjälpa dig med utan det är något individuellt som var och en måste upptäcka på egen hand.
Min motivation, mitt mål är att gå upp i vikt. När jag mådde som bäst vägde jag 52kg, nu är jag nere på 45. Detta var på grund utav att jag gick igenom en tuff period i mitt liv och hade då inte någon speciell matlust.
Jag vaknade mer eller mindre upp en dag och kände mig så trött på min livsstil.
Jag pratade med en av mina kollegor som börjat träna och hennes resultat efter ett halvår var fantastiska. Jag tänkte faktiskt -'Kan hon, så kan jag'! och så blev det. Jag följde med henne till gymmet och sen var resten historia.
Jag införskaffade mig en träningsdagbok för att få en god översikt och kunna följa framstegen.
I den fyller jag i;
- Muskelgrupp
- Övning
-Vikt
- Set och repetitioner  mm.

Jag tränar mellan 4-6 dagar i veckan, ca 1-1,5 tim/pass. Det tar tid, men när man kommit över den första och andra veckan så märker man skillnad. Jag känner mig mycket piggare, fräschare, starkare och att konturer träder fram är helt underbart!
Rekommenderar varmt att föra dagbok! Den som jag har, som även är på bilden är ifrån Fitnessguru och kostar 149kr. Finns i svart och rosa.
Rekommenderar också att ta hjälp av antingen gymmets personal, Personlig Tränare eller en vän som tränat ett tag som kan visa dig olika övningar och hur man utför dem på rätt sätt. Och även fast du antagligen är som jag, taggad till tusen, så börja lugnt och försiktigt. Jobba dig upp i lagom tempo så du inte tröttar ut kroppen eller skadar dig.
 



Inga kommentarer: