söndag 21 oktober 2012

I got it from my mama

Även fast jag älskar färger så blir det till 99% alltid svart jag bär om jag ska ut. Bekvämt, stilrent och rätt passande ändå nu när vi går åt mörkare tider. Det var trevligt ute hos mamma och Oliver fick öva på sina cooking skills i hans egna lilla kök. Ja, ingen går ovetandes om att vi är en matglad familj! Helt underbart är det!
Till min stora glädje fick jag nostalgi känslor när jag såg dessa Spettekakor på mammas bänk. Hon gjorde dem alltid till oss då min syster är glutenintolerant och på den tiden fanns det inte så mycket att äta för dem med allergin. Så visst njöt jag och kände mig, bara för en stund, som ett barn igen : )
Jag måste ju ha fått intresset för bakning ifrån henne, för när jag tänker på det, så finns det alltid något hembakat (oftast massor) i skåpet! Favoriten är nog hennes rulltårta med chokladkräm ♡



Inga kommentarer: