lördag 9 februari 2013

Lördag kväll

Dagarna som gått har verkligen varit turbulenta. Det har varit mycket skratt, irritation, frustration, tårar, kärlek och tacksamhet.
Efter ett misslyckat besök hos frisören (en ny frisör) så rann det över. Jag grät hysteriskt. Jag behövde det, gråta ut och ventilera allt som tyngt mig det senaste.
Jag måste säga, (kan nog inte säga det tillräckligt många gånger) hur glad jag är att jag har min bästa vän Daniela i mitt liv. Hon finns bannemej alltid där, till och med när jag inte vill det (då man behöver det som mest). Hon torkar mina tårar, får mig att skratta, hon håller min hand och tvingar med mig och stöttar mig igenom de saker som gör mig rädd. Hon tillrättavisar och skäller på mig när jag varit dum och betett mig illa. Hon känner mig bättre än vad jag känner mig själv ibland faktiskt.... 

Daniela hjälpte mig med att färga om håret, så nu är jag mörk igen. Ska lägga i ytterligare en färgning så att de täcker allt ordentligt. Och jag kommer inte gå till någon annan än Camilla den saken är klar.

Dagen har gått snabbt. Min mobil har varit tystare än någonsin, men det gör inget då jag mest legat och läst med min son i famnen. 
Jag har nog börjat förstå hur han ser mig, och hur han ser sin pappa. Med honom busar han och leker extremt med, med mig gosar han och tycks bara vilja....vara. Vi har ändå busat en del, lekt jage och jag har fått en och annan dänga med det gigansiska legot (aj). Lite öm men jag måste härdas ; )
Ska återgå till min bok, '50 nyanser av mörker' som är del två i trilogin av E L James.
Härlig kvällsläsning




Inga kommentarer: